A szivarhajó utolsó útja

2013.04.26. 11:45

a-szivarhajo-utolso-utja.jpgA l!barius weboldalról ajánlotta nekünk Horváth Attila eme magyar alternatív történelmi kalandregényt, amelyben mindenféle benne van, ami a magyaros irodalmi steampunkosításoktól várható. Pintér Bence és Máté regényének főszereplője Kossuth Csaba, Kossuth Lajos unokája, fiatal lovastiszt, aki "feladatot kap a hadügyi államtitkártól, hogy juttasson el egy bizalmas iratot a Konföderáció fővárosába, Belgrádba. A vonatot azonban szerb szeparatisták támadják meg, és az iratok eltűnnek, a helyszínen csupán egy pikk király marad.

Ezalatt a fiumei Buda-Ganz gyárból egy rejtélyes fekete köpenyes alak elköti a Konföderáció legújabb titkos fejlesztését, egy hadi szivarhajót, és útnak indítja Belgrád felé. Kossuth Csaba egy szépséges kémnővel ered a titokzatos és mindenre elszánt idegen nyomába, akinek célja nem kevesebb, mint a Konföderáció elpusztítása függetlenül attól, hogy ez hány emberéletet követel." /l!brarius/

A Moly.hu-ról pár vélemény ajánlónak:

"Tudom, hogy Verne művei az ifjúsági részlegben vannak sok könyvtárban (ha már Verne meets James Bond), de az én szubjektív fogalmaim szerint ez inkább egy 16+-os könyv, semmint ifjúsági." /RandomSky/

"Verne és James Bond? Marketingszöveg, egyikhez sincs túl sok köze. Persze, 19. század vége, léghajó, bizonyos szempontból szokatlanul fejlett technológia, köpenyes főgonosz, lövöldözés, menekülés és akrobatikus üldözések, de azért ennél több ez a regény. A szerzőpáros átgondolta és létrehozta Kossuth álmát, a Dunai Konföderációt – sajnos csak papíron, de attól még izgalmas és élő környezetet hoztak létre, ami megfelelő háttér egy ehhez hasonló kalandregénynek, viszont gondolkodásra is késztet. És nem mellesleg a regény világában létezik Reitter Ferenc és szerény személyem egyik nagy álma: hajózható csatorna a budapesti Nagykörút helyén. Mi kell ennél több?" /ppayter/

"Nekem nem Verne és James Bond, hanem Becstelen Brigantyk, Mission Impossible, Agatha Christie, és egy adag izgalom egy steampunkos háttérrel." /PuPilla/

"Az elején elég csalódott voltam. Nekem túl száraz volt, mint egy középiskolás történelemkönyv. Már kezdtem megbánni, hogy ezt kölcsönöztem ki a könyvtárból. Nem láttam át, hogy ki kicsoda, nem értettem a dunai konföderáció mibenlétét. Engem untatnak a törvénykezésről vagy háborúról szóló leírások, ezeket legszívesebben átugrottam volna. Viszont később beindulnak az események, és elkezd kalandregénnyé változni a történet. Nem győztem figyelni az újabb információkra és fordulatokra. Nem annyira az egyéni sorsokra mutat rá, hanem az emberek szerepvállalására az egész lázadás és összeesküvés megfékezésében." /Zso605/

"Izgalmas, pörgős kalandregény, alternatív történelmi díszletek között. Nem túl hosszú és elég magával ragadó ahhoz, hogy egy nap alatt is elolvashassa az ember, és szerettem a főszereplőket is, főleg a szerb kémnőt és a családját. Plusz az alternatív történelem az egyik gyengém, a léghajók pedig egy másik, szóval nagyon jól esélyekkel indult a könyv.
Viszont a vége elég elkapkodott és szerencsétlen a lezárás, remélem ezt egy esetleges második kötetben ellentételezik." /Dávidmoly/

A szivarhajó utolsó útja a Könyves blogon

-----

Szerzők: Pintér Bence, Pintér Máté

Cím: A szivarhajó utolsó útja

Agave, 2012, Budapest

240 oldal, ISBN: 9786155049941

süti beállítások módosítása