Élő cégérek 1890-ből
2012.10.11. 20:46
Ükanyáink és ükapáink is bizony már adtak az üzletük imidzsére. Marketingstartégiájuk napjainkban már igen furcsának tűnhet. Ugyanis egy-egy akkoriban csinosnak tartott asszony vagy lány az aktuális termékekkel öltözött be. Igaz ma is van olyan divattervező, aki megihlet olykor egy pár perec, néhány vasreszelő vagy éppen óvszer. Ezeket az öltözékeket azonban többnyire nem valamilyen reklám, hanem a jó ügy vagy a művészi szabadság nevében rakják össze. Azonban hogy lássuk nincs új a nap alatt, a Retronaut összeszedte a századforduló cégérmodelleit.
Láthatunk az összeállításban bankot, mosodát, pékséget, fotóstudiót, ékszerészt, legyezőkészítőt, esküvőszervezőt, patkolókovácsot, vasedény kereskedést, virágost, (talán tűzijáték készítőt) és babaárust. Mi most a mosodást emeltük ki. Talán azért, mert a mosodás szolgáltatást ad, így nehezebb konkrét termékekkel kifejeznie magát, igaz manapság már az cégérhölgy inkább papírzsebkendő, hulladék újrafelhasználás vagy wc-papír reklámnak mehetne el.