Tejles gőzzel a hazáért! - avagy a Stormwinds széria
2012.07.09. 13:09
Úgy bizony, egy újabb flash játékot mutatok be. Akárcsak korábban a Dirk Valentine, ez is egy alternatív, gőzős-fogaskerekes történelemben játszódik. A lényegi különbség, hogy ez egy lövöldözős, torony fejlesztős játék, ahol a hullámokban támadó ellenséget kell leküzdenünk. Nem hangzik túl bonyolultnak, de azért kellő kihívást jelent, elhihetitek.
Ez a játék első részéből egy jelenet. Igen, jóformán minden csata arról szól, hogy a lehető legnagyobb tűzerővel kell a légből érkező veszedelmet elhárítani.
A sorozat maga több játékból áll, három lövöldözős részből, valamint egy kalandjátékból, de erről majd később.
A sorozat részei az alábbi nevekre hallgatnak:
Stormwinds
Stormwinds 1.5
Stormwinds: The Lost Campaigns (ez utóbbi a személyes kedvencem)
Stormwinds: The Mary Reed Chronicles (ebben hősnőnkkel szabotálni kell egy csatahajót, s rálelni az elrabolt hercegnőre, hű társunk pedig Rusty, a harci automaton)
Történetük nem bonyolult, egy gonosz birodalom ellen kell helyt állnunk, a "többet ésszel, mint erővel" mottó pedig olykor bizony jól jön, mert ellenségünk, nem olyan bugyuta. Az első pályákon még persze az egyetlen kihívás legfeljebb a pénzhiány lehet, de később már a szúnyogok módjára nyüzsgő légi automatonok, valamint a túl páncélozott elefántszerű(!) lebegőerődök keserítik meg a csatáinkat.
Stormwinds 1.5 egyik jelenete. Bár mindegyik részben egyre leleményesebb és tekintélyesebb fegyver arzenál áll rendelkezésünkre, ugyanezt az ellenfél is elmondhatja magáról!
Szolár-ágyúk, miniatűr automaton rajok teleportálási képességgel, lebegő pajzs-falak (szó szerint!), irdatlan méretű ágyúk, kiszámíthatatlanul cikázó gyrokopterek.
S ez még csak nem is a legnehezebb ellenségek sora a Stormwinds: The Lost Campaigns játékból.
Ami nagyon tetszett a játékban, az az iszonyatos kreativitás. Borzasztóan sokféle ágyú áll rendelkezésünkre, ami mellé még számos segítséget is telepíthetünk. Légaknazár, automaton bombázók, automaton zeppelinek, mechanikus-drónok, másodlagos ágyuk, korongvető stb. Felsorolni is sok, így a játék számtalan taktikai lehetőséget kínál.
Ám ez egyúttal hátrány is. Hiszen a legtöbb esetben nincs időnk, vagy lehetőségünk kihasználni ezt a sokszínűséget. Ellentétben ellenségünkkel, aki nem habozik változatos erőket bevetni. Eleinte ezek csupán öngyilkos akciók, de a későbbiekben a sok lúd disznót győz elvre, komolyan oda kell figyelnünk.
Másik hátrány, hogy bár minden fegyvernél van leírás, ettől függetlenül nekünk kell rájönni, hogy mégis melyik, mikor a leghatásosabb. Mi több, a játék ugyan ad tippet, hogy miféle ellenfelekre számíthatunk, de ez támpontnak is kevés. Csak miután elkezdtük az adott pályát, döbbenünk rá, hogy talán rossz fegyverzetet pakoltunk a platformokra.
Pozitívum, hogy a "Kiképző" pálya, különösen a Lost Campaigns-ben, hasznos és egyszerű. Alapokból jól felkészít, a többi utána már csak rajtunk múlik.
A kalandjáték egy kicsit már másképp zakatol. Ez ugyanis történetileg közvetlenül a három másik után játszódik, feladatunk, hogy hősnőnkkel kiszabadítsuk a hercegnőt, aki mellékesen a barátnője is. Tehát kellően motiváltak vagyunk.
Ez egy afféle "kattintgatós-lgikai" játék, ajánlott hozzá az angol tudás, jó szövegértéssel, és nem mellékesen a kombinációs készség. Végig kell gondolni, hogy mi, hogyan, merre, miért működhet, ha csak összevissza kattintgatunk, nem jutunk előrébb. Akár csúfos véget is érhet kalandunk.
Azért megijedni nem kell, MENSA tagsági nélkül is véghez tudjuk vinni a küldetést.
Részlet a kalandjátékból. Először is járművet kell szereznünk, hogy feljussunk a csatahajóra.
Végezetül a Hero Interactive honlapja, amely megalkotta a játékot.
Remélem kellemes kikapcsolódást fog jelenteni a forró nyári napokon, amikor szobába menekülünk a hőség elől.
---
A bejegyzést írta: NoviNowotny