Még régebben találtam rá erre a programra, akkor még azt sem tudtam mi fán terem a steampunk. A játék ettől függetlenül nagyon tetszett. Egyszerű, de nagyszerű kategória. Illetve annyira még sem egyszerű, mint amilyennek első ránézésre tűnik...

Még régebben találtam rá erre a programra, akkor még azt sem tudtam mi fán terem a steampunk. A játék ettől függetlenül nagyon tetszett. Egyszerű, de nagyszerű kategória. Illetve annyira még sem egyszerű, mint amilyennek első ránézésre tűnik...

 

Ha már steampunk stílusú logikai játékról van szó, nem is okozhat nagy meglepetést, ha azt tapasztaljuk, hogy a játék a fogaskerekekre és gőzre épül.

Feladatunk egyszerű. Én 3 féle feladatot tapasztaltam:

-Fogaskerekek összekapcsolása, hogy forogjon.

-Gőz csövekkel való eljuttatása a végpontig

-Fogaskerekek segítségével történő csengettyűk megszólaltatása.

Az első pár feladat el is telik azzal, hogy párat kattintunk. A jutalom néminemű animáció, hiszen senki sem szeret a semmiért "dolgozni". Aztán egyre elvetemültebbek lesznek a feladatok... különböző méretű és magasságú fogaskerekek jelennek meg, melyek nem feltétlen passzolnak egymással, több csengettyű kerül elénk, amit nem csak meg szólaltatni kell, de dallamot is le kell tudni velük játszani.

Hamar beköszönt a 3D-s játékmenet, tehát már nem csak egy deszkán kell dolgoznunk, hanem esetleg egy kockán (minden oldalán), vagy rakétán, amit körbe forgathatunk, hogy minden lehetőséget kipróbáljunk. A munka alanyunknak megfelelően a hutalom annak beüzemelése. Rakétánk dolgunk végeztével elszáll, tankunk elindul, lufis kockánk elszáll, feltekerős játék dobozunk zenél, stb.

A játékmenet egyszerű. A szerkezetünk egy része fel van kockázva. Vannak üres fa kockák, vannak olyanok amin cső, csengő vagy fogaskerék található, illetve egy darab hely kiamrad. A kockákat ide-oda tologatva építhetjük fel a monstrumunkat. Nehezítő tényező, hogy az egyes feladatok időre (vagy igény szerint lépés-számra) megy. Szerencsére, ha egy feladatot nem tudunk megcsinálni, nem akadunk el, hiszen általában több elérhető pálya van (melyeket teljesítve nyithatunk ki új lehetőségeket). Így, néha megtehetjük, hogy átugrunk egy-egy feladatot. A megoldásainak egyébként a játék osztályozza idő, és lépés szám szerint, majd ennek megfelelően kapunk egy-egy érmet...vagy nem.

Bátran ajánlom mindenki figyelmébe ezt a mesterművet.

Megvásárolni sajnos csak interneten lehet, de az ingyenes demó elérhető mindenki számára!

Ha én nem győztem meg a kedves Olvasót, ez megfogja:

 

Cogs hivatalos honlapja

 

süti beállítások módosítása