Mikor beléptünk a Művész birodalmába, barátságos légkör fogadott. Praktikusan berendezett helyiségek, és NEGA saját élettere az alkotó energiáktól áthatott, mivel az alkotói tér egyben élettér is. NEGA elegáns, steampunkos öltözetben fogadott minket, s nyakában, csuklóján egyből feltűntek nekünk saját készítésű holmijai.

 

Látom, az évek során jó pár munkád összegyűlt már. Mióta alkotsz?

A munkák, amiket itt láttok, hét év munkái, habár most az elmúlt három évben nem festettem.

Hogyan ismerkedtél meg a steampunkkal?

Körülbelül három hónapja találkoztam először ezzel a vizuális világgal az internet által. Nagyon megtetszett, ezért is kezdtem el készíteni pár kiegészítőt. Annak idején még a Vadi új Vadnyugat című filmben láttam hasonlót, de akkor még nem tudtam, hogy ez a steampunk. A viktoriánus stílus pedig mindig is tetszett ám most megismerve a steampunkot, úgy gondolom a jövőben is szívesen alkotok még ebben a stílusban, művészeti irányzatban. Mindemellett még kalapmániás is vagyok, leginkább western kalapjaim vannak, de például éppen most újítottam fel egy keménykalapot.

 

Mikor beléptünk a Művész birodalmába, barátságos légkör fogadott. Praktikusan berendezett helyiségek, és NEGA saját élettere az alkotó energiáktól áthatott, mivel az alkotói tér egyben élettér is. NEGA elegáns, steampunkos öltözetben fogadott minket, s nyakában, csuklóján egyből feltűntek nekünk saját készítésű holmijai.

 

Látom, az évek során jó pár munkád összegyűlt már. Mióta alkotsz?

A munkák, amiket itt láttok, hét év munkái, habár most az elmúlt három évben nem festettem.

Hogyan ismerkedtél meg a steampunkkal?

Körülbelül három hónapja találkoztam először ezzel a vizuális világgal az internet által. Nagyon megtetszett, ezért is kezdtem el készíteni pár kiegészítőt. Annak idején még a Vadi új Vadnyugat című filmben láttam hasonlót, de akkor még nem tudtam, hogy ez a steampunk. A viktoriánus stílus pedig mindig is tetszett ám most megismerve a steampunkot, úgy gondolom a jövőben is szívesen alkotok még ebben a stílusban, művészeti irányzatban. Mindemellett még kalapmániás is vagyok, leginkább western kalapjaim vannak, de például éppen most újítottam fel egy keménykalapot.

 

Bepillantva abba a bizonyos bűvös, steampunk sarokba, ahol kiegészítői láthatóak, nem mindennapi és érdekes látvány fogadott. Nyakba függők, kardíszek, sétapálcák, melyek az eddigi elkészült munkák. A steampunk sokszínűségét mutatva az anyagfelhasználás is a határtalan kreativitásáról árulkodik. NeGa felhasználja a koaxális tv kábelt, radiátorcsöveket, különféle dugókat, ipari dolgokat és egyéb ketyeréket részekben, vagy egészben, vagy máshogyan összerakva. A steampunk valóban az az irányzat, melyben a határok, ha vannak is, erősen elmosódnak, és mindez teret enged a szabad asszociációknak és a fantáziavilág végtelenségének, ezt látjuk NEGA művein is. Kiegészítőinek címet is adott, kiemelt darabokként említi például a Nautilust, vagy a Time Machine-t.

 

 

Honnan merítesz a műveidhez inspirációt?



A munkáimban mindben különféle benyomások nyilvánulnak meg, rengeteget utaztam. 1987-ben mentem ki először Ausztriába, majd Amerikába. Washingtonban kezdtem. A dolog egyik érdekessége, hogy én voltam az utolsó emigráns. Gyakorlatilag csináltam mindent, amit tudtam. Jártam még Dél-Amerikában, Mexikóban, Kanadában is, mindebből egyenesen következik, hogy mindig is a nyugati világ befolyásolt, hatott rám leginkább.

Sokat mesél nekünk arról miket és hogyan élt át utazásaiban, de összegezve csodás és kihagyhatatlan élményként festi le. Festményeit és tárgyait elnézve a saját, művészi gondolkodásmód számomra mindig érdekes átírásait, átalakulását látom, ahol a gondolatok, a művészi látásmód síkból térbe helyezett áttételei. A gondolatok és stílusok egységes összjátékát. Az indián kultúra, a Nazca vonalak és Peru minden szempontból imádott világ a számára, természetesen műveiben is találunk nem egy utalást e kultúrák szeretetére.
Elmondása szerint sosem akarta magát behatárolni akár a figurális ábrázolás, akár egy irányvonal által. Számára legfontosabb a spontaneitás, melyben a mű éppen ott és akkor alakul ki, azon a bizonyos vásznon, vagy objektum alapon bármiféle emberi tudatosságot kizárva.


Festményein leginkább a klasszikus alapanyagokat használja, mint vászon vagy farost, klasszikus festékek, ám az ipari vonal is közrejátszik az ipari festékek által.

Festményei között találunk párat jó párat, melyekben, ha nem is tudatosan, de a steampunk és a western scifi irányvonala nyilvánul meg, példa erre az
Aranykor nyomán és A rezgés anyagformáló hatása c. képei.

 

Az Aranykor nyomán

 

A rezgés anyagformáló hatása


A 19.sz közepétől sok szempontból nagy forradalmak és újítások zajlottak le a világban mind a művészet és fotográfia szempontjából, mind az iparosodás terén.
Te hogyan látod, szerinted lehet jelen korunkban a steampunk is egy hasonló, nagy vizuális forradalom?


Elképzelhető, mivel a steampunk egy nagyon tág határokon belül létező dolog, tehát simán belefér az sf, szürrealizmus és a brit vonal.

 

Az alábbiakban tekintsünk még meg párat munkáiból:

 

 

 

fényképek: Rodian és Tóth Zsuzsi

süti beállítások módosítása