A gőzháború elkezdődött

2010.02.24. 11:53

 

Ezúttal ne arra gondoljunk, hogy gőzóvodások verik egymást bronzszínű akrilfestékkel lefestett vízipisztolyaikkal, vagy valami képletes értelmiségi csatározásokat kezdtünk más magyar nyelvű blogokkal a steampunk létjogosultságáért. A gőzháború a Neo Steam nevű mmorpg-ben zajlik. A játék nem más, mint az Axel Springeres Gamigo felületén terjesztett,  első  nevében is steampunk közösségi szerepjáték, amit 2004 óta fejlesztenek, és ami 2009-re nyerte el végső formáját, és amit kipróbálhatunk teljesen ingyenesen egy egyszerű letöltés és regisztráció után.

 

 

A háborúban két fél folytatja örök csatáját: a köztársaságiak és a királyságiak. Olyasmi háború ez, mint a valós világban az olajért folyik, csak itt a neo steamért harcolnak, az 'új gőzért' harcolnak. A játék legelején eldönthetjük a sárga csavarkulcsos és kalapácsos Rogwell-i köztársaságiak, vagy a kék madarasakhoz tartozva Elerd királyságiak leszünk. Míg Rogwelben a harcban tehetünk szert nagyobb jártasságra és a tárgykészítést fejleszthetjük magasabb szintre, addig elerdiként intelligensebbek és szebbek lehetünk.

 

Ezúttal ne arra gondoljunk, hogy gőzóvodások verik egymást bronzszínű akrilfestékkel lefestett vízipisztolyaikkal, vagy valami képletes értelmiségi csatározásokat kezdtünk más magyar nyelvű blogokkal a steampunk létjogosultságáért. A gőzháború a Neo Steam nevű mmorpg-ben zajlik. A játék nem más, mint az Axel Springeres Gamigo felületén terjesztett,  első  nevében is steampunk közösségi szerepjáték, amit 2004 óta fejlesztenek, és ami 2009-re nyerte el végső formáját, és amit kipróbálhatunk teljesen ingyenesen egy egyszerű letöltés és regisztráció után.

 

 

A háborúban két fél folytatja örök csatáját: a köztársaságiak és a királyságiak. Olyasmi háború ez, mint a valós világban az olajért folyik, csak itt a neo steamért harcolnak, az 'új gőzért' harcolnak. A játék legelején eldönthetjük a sárga csavarkulcsos és kalapácsos Rogwell-i köztársaságiak, vagy a kék madarasakhoz tartozva Elerd királyságiak leszünk. Míg Rogwelben a harcban tehetünk szert nagyobb jártasságra és a tárgykészítést fejleszthetjük magasabb szintre, addig elerdiként intelligensebbek és szebbek lehetünk.

Mindkét választásnak van előnye és hátránya is. Rogwel és a köztársaság környéke technokratább (néha meg merem kockáztatni, hogy inkább cyberpunkosabb). Azonban  annak, aki a varázslatosabb helyszíneket kedveli,  javaslom kezdetben a kék választást, ahol ha nem Taxzn-i emberek, Lyellek vagyunk, a mesebeli Elerdbe kerülhetünk, ahol minden csillogás, a városkapunál a bevezető úton a kövek repkednek, a házakat pedig szecessziós mézeskalácsból építették.

 

Fajok

 

Vannak itt is tipikus fantasy fajok, ilyen az elf és az ember. Igaz meg van ez bonyolítva, mert nemek szerint emberként csak férfi lehetsz, elfből pedig csak nő. Tehát szabad útja van itt a fajok keveredésének, kivéve, ha pom vagy, mert abból lehetsz férfi és nő is. (Érdekes is lenne egy félpom ember a_a). A pomok amolyan gnómszerű szőrös jószágok, olyanok, mint a plüssállatok, picik és kerek nagy fejük van. Rettentő szórakoztató látni ahogyan harcolnak, mint Yoda a Star Wars harmadik epizódjában, amikor pattogó pozícióba vágja magát.

Ezeken kívül lehetsz természetbarát lyell, aki valójában valami macskaféle emberszerű élőlény, macskás fülei vannak, és egy pici pamacs a hátsó felén, ez a farka. Lyellből csakis nő lehetsz, ahogy Taxzn-i emberből is, aki egy természetbarát emberféle, de nem annyira szereti az embereket. Rajtuk kívül a kék madaras királyságban választhatod a taroont, aki egy hatalmas, vállas, izmos és erős két lábon járó vadmacska és csakis férfi lehet, úgy ahogy a luife is, aki abban tér el a taroontól, hogy róka és farkasfeje mellett a farka is róka és farkasszerű.

A fajok kiválasztásánál érdemes figyelembe venni, hogy a Taxzn-i emberek és a lyellek nem a saját nemzetük nagyvárosaiba kerülnek automatikusan, hanem Taxzn-ba, amely a Taxzn-i szövetség értelmében fel van osztva a két nemzet között. Emiatt Taxzn egy különös hely, ahonnan akár 5-ös szint alatt is kijuthatsz a legközelebbi senki földjére: Mother Tree-be. Itt találkozhatsz más nemzetiséghez tartozókkal, és megesik ilyenkor, hogy az átutazók megölik az alacsony szintű karaktereket. Persze ennek csak akkor van jelentősége, ha 30-as szintnél magasabb szintű karakter vagy, ha ilyenkor meghalsz, tapasztalati, pontot és szintet vesztesz.

 

Karakterkészítés:

 

Kasztok

 

A kasztok a megszokottakhoz képest egy steampunkosabb kaszttal is kiegészül, ez a craftor, akinek magasabb szinten gázálarcot is viselhet. Amolyan kovácsszerű karakter, az ő feladata a tárgykészítés, aki tehát a különleges tárgyak megszállottja, annak bátran ajánlom ezt a kasztot.

Ezenkívül lehetsz fighter, azaz harcos, az ő kasztja nem szorul különösebb magyarázatra, ahogy a mágusé sem, aki a skillek erősítésével válhat kemény ellenféllé, és idézhet magának magasabb szinten sárkányokat.

Rajtuk kívül lehetsz rogue, azaz harcos tolvaj, akinek az erőssége az trükközés, az ügyesség és a fegyverforgatás.

Minden kaszt a nemzetiségnek megfelelően specializálódik. Bármilyen fajjal tartozhatsz bármilyen kasztba, de ahogy más szerepjátékok esetében itt is rettentő furcsa összhatások jöhetnek ki az össze nem illő választások eredményeképp, például egy luif vagy taroon mágus rettentően furcsán néz ki boszorkánysapkában, úgy ahogy a lyell, elf vagy Taxzn-i ember fighter is a hatalmas buzogánnyal. Elerdiként inkább érdemesebb mágusnak lenni, Rogwell-iként harcosnak és craftornak. Pomként persze mindegy mi vagy, ebből a szempontból joker karakter, mert ő mindenhogyan és mindenhol aranyos marad.

 

 

Érdekességek


Más mmorpg-kel ellentétben itt minden karakternek van egy famulus-szerű kis állatkája, aki külön szerez tapasztalati pontokat gazdájától, és külön lép szintet is. Ezt az állatot etetni kell. Ő is specializálódhat: harcra, pénz szerzésre, egyebekre. A pet-trainerrel közreműködve pedig az ő szintjét növelő küldetéseket teljesíthetünk. Neki is saját skilljei vannak.

 

 

A játékban való utazást hőlégballonnal, metróval, zeppelinnel, gőz-tengeralattjáróval, és egyéb alternatív módszerekkel oldhatod meg. Ez a Neo Steamben nem teljesen egyértelmű, és túl korán kaphatsz olyan küldetést, holott egy bizonyos szint alatt még nem utazhatsz azon a járművön, ahol a küldetésed célja lenne. Taxzn-ból eljutni a többi helyre pedig csakis Zeppelinnel lehetséges. Teleportálni a famulus segítségével lehet, de csakis a szülővárosodba.

 

Látvány, játékmenet, összhatás

 

A látvány lehetne kifinomultabb, és ha maradnak az eredeti artwork elképzeléseknél a karakterek változatosabbak lehettek volna, így izgalmasabbak is. A járkáló húsevő növények olyan hatásúak, mintha egy kábítószeres rémálomból jöttek volna.

Egyes lények külseje túl aranyos, ahhoz, hogy megijedjünk tőlük. Elerdben a Totoro-szerű kis lényeket alig volt szívem bántani. A metró-videót (2009-ben!) megcsinálhatták volna fantáziadúsabbra és látványosabbra is. A zene néha túl sok, így néha érdemes lehalkítani, mert egy idő után fülbemászóan unalmas lesz (amit szívesen hallgatnál, az pedig csak néha szól).

 

 

Premium itemet csak külön pénzért lehet venni, pedig gázmaszkos craftorként borzasztóan vágytam a hátamon egy hatalmas injekciós tűre. :D Harmincas szint fölött érdemes vigyáznunk a nyílt terepekkel, mert ha harcba keveredünk veszthetünk a pontjainkból. Csapatban is jól lehet játszani.

A küldetések kezdetben monotonak, lyellként és taxzn-i emberként  elsőre pedig nincs is más lehetőséged küldetést vállalni a szülőfaludon kívül. Aki nem kedvetlenedik el az elején a vadászós feladatoktól (ami nagyjából a 10-es szintig, a specializációig tart), minden bizonnyal élvezni fogja. Hátránya a Neo Steamnek, hogy addiktívvá tehet és lehet, hogy a profiknak nem túl bonyolult, de aki szeret mmorpg-ézni és ki tudja zárni a kicsit furcsa animés beütést és a grafika egyszerűségét, annak gondolom, ez nem probléma.


Trailer:

 

Neo Steam - ahonnan letöltheted, és kipróbálhatod

süti beállítások módosítása