Voyage: Inspired by Jules Verne
2009.10.23. 14:53
Ki ne emlékezne Georges Méliès korai Verne és valahogy kevésbé ismert módon Wells adaptációjára, amikor az ágyúból kilőtt űrhajó-lövedékkel sikeresen kilövik a Hold szemét?
Ez kép és ötlet lebeghetett a Kheops Studio csapata előtt is, amikor elkészítették a 2005-ben megjelent Voyage: Inspired by Jules Verne című kalandjátékot.
Ki ne emlékezne Georges Méliès korai Verne és valahogy kevésbé ismert módon Wells adaptációjára, amikor az ágyúból kilőtt űrhajó-lövedékkel sikeresen kilövik a Hold szemét?
Ez kép és ötlet lebeghetett a Kheops Studio csapata előtt is, amikor elkészítették a 2005-ben megjelent Voyage: Inspired by Jules Verne című kalandjátékot.
A keretsztori lazán kapcsolódik Jules Verne: Utazás a Holdba és Utazás a Hold körül és Herbert George Wells, Emberek a Holdban című művéhez.
1851-et írunk, Barbicane, a helyi lövész-egyesület elnöke és Nicholl a mérnök fogadást kötnek, hogy lehetséges-e embert juttatni a Holdra egy nagy alumíniumlövedékben. Persze hogy máshogy nem derülhetne ki az igazság hamarabb, mint hogy ő maguk szállnak be az űrhajóba, hiszen így első kézből tudják meg, hogy kinek volt igaza. Így elhatározzák, hogy saját maguk vágnak neki az expedíciónak. Harmadiknak csatlakozik hozzájuk a francia Michel Ardan is, akinek a bőrébe a játékos fog bújni. Nem árulok el nagy titkot azzal, hogy Ardan már csak egyedül fog a Hold felszínére lépni, rövid távon találkozik a Holdlakókkal és még sok egyéb kalandot kell átélnie...
A játék maga in medias res a Hold felé száguldó űrhajó-lövedékben kezdődik, az előzményeket utólag következtetjük ki a körülöttünk tapasztalt dolgokból. Ha valami fontosat tudunk meg, akkor vágás-szerűen egy visszaemlékezés ("flashback") jelenik meg, ahol képregényszerűen kézzel rajzolva és audiokommentárral kísérve láthatjuk (és hallhatjuk) az eseményeket. Ez számomra mindenképp pozitívum volt, érezhetővé teszi, ahogy haladunk előre a játékban és hogy végre valamire bukkantunk, ami tovább visz. Az előre renderelt, de 3D grafika az átvezetőket kivéve többnyire belső nézetes, azaz Ardan szemszögéből látjuk a történteket. Az irányítás kissé nehézkes volt számomra, gyakorlatilag csak egérre van szükségünk és egész logikusak azok a dolgok, amiket csinálni lehet, de mintha mégsem úgy reagálna a játék, ahogy én szeretném. Ez néha frusztráló volt. A belső nézet és az irányítás nehézkességéből adódó forgolódástól néha szabályosan elszédültem. Pozitívum viszont az eszköztár ("inventory"), ami szerencsére gyorsan kezelhető és jól átlátható, logikus.