Michael deMeng és a posztmodern steampunk asszemblázs
2009.05.21. 12:15
Az amerikai Michael deMeng szerint művészetének lényegét a transzformáció adja: kísérletezni új anyagokkal, különböző minőségű, és eltérő alkatrészek, darabok egymásba építésével, a különbözőt egy olyan egységgé formálni, ami sosem lehetett egy. Kollázst alkotni a világ apróbb darabjaiból. Felfedezni, gyűjteni, majd egybeépíteni olyan tárgyakat, amelyek egy mesterségesen kreált kontextusban valami teljesen újat formálnak. A darabok így funkciójukat tekintve meghalnak, hogy újjászülessenek egy újabb környezetben, mintegy a világ állandó körforgását érzékeltetve: egy új és másik műalkotásban.
A művész saját oldalának már a címe is explicitté teszi számunkra, hogy mivel van dolgunk: a bizarr posztmodernnel, és ami a nekünk is tetszetős, hogy művészetében a "posztmodern" az idővel való konfliktus(á)t/(ai)t tartalmazza tehát a mi legnagyobb örömünkre alkotásaiban mindig ott lappang egy csipetnyi anakronizmus is (érződik ez a csavarokban, a fogaskerekekben, a patinás színek használatában, az opálos üvegcsékben), misztikus és morbid anakronizmus ez, ami igen furcsa tárgyak megalkotásában központosul:
Foglalkozik clockpunkkal kevert mitologikus asszemblázsok alkotásával:
Boxer Rebellion
Az amerikai Michael deMeng szerint művészetének lényegét a transzformáció adja: kísérletezni új anyagokkal, különböző minőségű, és eltérő alkatrészek, darabok egymásba építésével, a különbözőt egy olyan egységgé formálni, ami sosem lehetett egy. Asszemblázst alkotni a világ apróbb darabjaiból. Felfedezni, gyűjteni, majd egybeépíteni olyan tárgyakat, amelyek egy mesterségesen kreált kontextusban valami teljesen újat formálnak. A darabok így funkciójukat tekintve meghalnak, hogy újjászülessenek egy újabb környezetben, mintegy a világ állandó körforgását érzékeltetve: egy új és másik műalkotásban.
A művész saját oldalának már a címe is explicitté teszi számunkra, hogy mivel van dolgunk: a bizarr posztmodernnel, és ami a nekünk is tetszetős, hogy művészetében a "posztmodern" az idővel való konfliktus(á)t/(ai)t tartalmazza tehát a mi legnagyobb örömünkre alkotásaiban mindig ott lappang egy csipetnyi anakronizmus is (érződik ez a csavarokban, a fogaskerekekben, a patinás színek használatában, az opálos üvegcsékben), misztikus és morbid anakronizmus ez, ami igen furcsa tárgyak megalkotásában központosul:
Foglalkozik clockpunkkal kevert mitologikus asszemblázsok alkotásával:
Portrait of Dr. Cyclops
(Részletek a Zoo-illogicals gyűjteményből)
Készít "barkács-oltárokat":
Bizarr babákat: (személy szerint nekem ezek a kedvenceim)
Legújabb babája "Ben"
A tarot-mániásoknak pedig egy oly jó hírrel szolgálhatok, hogy Michael deMengnek saját tarot-kollekciója is van, potom 100 dollárért megrendelhető:
Érdemes böngészni a művész hivatalos oldalát, deMeng ugyanis "nemtipikusan" olyan a művész, aki elrejtőzne a netes nagyvilágtól. Sőt! Saját oldalán betekinthetünk a művész műhelyébe is, információkat tudhatunk meg kiállításairól. És természetesen, ahogy a digitális korszak bohémjainál szokás: saját blogja is van, ahol aktuálisan, és igen izgalmasan tálalja gondolatait, legújabb alkotásait.
Tehát kalandra föl:
Michael deMeng PostModern Shrines