Machinarium

2009.04.05. 12:11

 

2009-ben, és ezúttal valóban 2009. második felében szerencsére nem csak a megszokott akciójátékokkal ütlegelhetjük el unalmas perceinket, hanem végre megérkezik egy más típusú, lassú gondolkodtatós, de nagyon "ügyes" játék is, nem is olyan messzi szomszédainktól, nevezetesen a cseh Amanita Designtól, akik Brno-ból exportálják nekünk a csábos, steampunk "point and click" flash csodát: a Machinariumot, úgy ahogy anno azt a szürrealista, retro-future Samorost első és második darabjával tették azt. 

 


A Machinarium türelemjáték, így aki valami kalandokban bővelkedő játékot keres, annak nem ajánlom, de ajánlom mindazoknak, aki amúgy nem szeretnek játszani, vagy csak nagyon ritkán ülnek a klaviatúra elé, hogy játékosság céljából csépeljék azt, illetve azoknak, akik unják vagy eleve nem is szeretik az egyre szokványosabb sémákra épülő számítógépes csihipuhikat, ugyanis a Samorosthoz hasonlóan a Machinarium sem lesz az a szokványos játék, amitől a legtöbb játékutáló idegenkedik. :)

Logikai feladványokról van itt szó, abban az értelemben, hogy minden a játékban mindennel összefügg. A játékmenet lineáris, eltévedni nagy valószínűséggel lehetetlen, a játék menete pedig olyan, mint egy nagy, játékos IQ-teszt, meg kell találni az összefüggéseket a történések között. Ennyi.  Az irányítás szinte minimális, bárki, aki tudja kezelni az egeret az játszhat vele.  Kalandok azok a szokásos narratív értelemben lesznek, de nem úgy, ahogy egy akciójátékban, a szokásos piff-puff helyett viszont frappáns, kis szürrealista történetet kapunk, egy furcsa, de lenyűgöző látványvilágú álmot...

 

 

Az animáció: ha valóban olyan lesz, amilyen az eddigi artwork alapján kivehető, akkor a Samorost után az Amanitának ez lesz a legújabb szubkultikus játéka. Az előzetes képek igen jól megcsináltak, a grafika pedig egyszerűen gyönyörű, a zene inkább meditációs, mint idegesítő. (Nem csoda, hogy a játékot előre jelölték a Független Játék fesztiválon /Independet Games Festival for Excellence in Visual Art/!).

Ha hihetünk az előzetes várakozásoknak, akkor a Machinarium a 2009-es esztendő egyik legművészibb és legügyesebb játéka lesz! Olyan, amit kicsiknek nagyoknak, de főleg steampunkoknak érdemes lesz legalább egyszer kipróbálni! :)

 

 

Machinarium

Amanita Design

Samorost: 1. 2.

süti beállítások módosítása