Aki látta a Robotzsaru bármelyik epizódját, vagy az A. I. roncsolt robotjait, akik a holvilág fényétől írtózva keresik a szeméttelepen újabb alkatrészeiket, annak a san fracisco-i Marque Cornblatt nem annyira prototipikusan steampunk robotjai, pontosabban (found object sclupture-jai, azaz 'talált tárgy' illetve transz-humán robotjai) nem jelentenének akkora újdonságot, ha nem lenne bennük egy kicsit több annál, mint hogy a látványban csak "roncsolt jellegük" érvényesüljön. 

 

 

 

Aki nem szeretne ijesztő dolgokat nézni és olvasni, az kérem ez esetben érje be ennyivel, és még véletlenül se kattintson az Elolvasom feliratra! Felkavaró képek és videók következhetnek!

 

Aki látta a Robotzsaru bármelyik epizódját, vagy az A. I. roncsolt robotjait, akik a holvilág fényétől írtózva keresik a szeméttelepen újabb alkatrészeiket, annak a san francisco-i Marque Cornblatt nem annyira prototipikusan steampunk robotjai (found object sclupture-jai, azaz 'talált tárgy ' illetve transz-humán robotjai) nem jelentenének akkora újdonságot, ha nem lenne bennük egy kicsit több annál, mint hogy a látványban csak "roncsolt jellegük" érvényesüljön. 

 



 

 

 

Marque Cornblatt 1990-es években folytatott művészeti tevékenységére igazán nehéz szavakat találni. Gép-ember-roncs hármas viszonyával a legtöbb robot leírható, de mindegyik sokkal többet is jelent(het) ennél. Géplélek? Gépbe zárt ember? Vagy éppen az ember lelkébe zárt gép kivetítései jelennek meg a beépített képernyőkön, az emberformájú arcokon, amelyeknek riasztóan gép külsejük van?

Marque Cornblatt szobrait nézegetve más érdekességeket is találhatunk. Ilyesmi a Waterboy templomának (Temple of Waterboy 2.0) elkeresztelt műalkotás, ami végül is egy hatalmas összeeszkábált elektronikus ruha-medence, ami abszurd módon mégis leginkább egy búvárruhára emlékeztet. Marque Cornblatt külön állapotokban fényképezte le a "masinát". Van, hogy egy ember bújik bele, így vagy úgy, van, hogy egy pár, van hogy egy fejjel lefelé lógatott ember. És waterboy minden egyes kontextusban mást jelent így. Reflektál arra, hogy megfoghatatlan (leírhatatlan) állandó formában egy tárgy, újra és újra, és mindig ugyanúgy.

 

 

Marque Cornblatt művészete mindenképpen példa arra (ahogy más kortárs viszonylatban tárgyalt művészeti a forma), mint pl. a steampunk, mint tematika, nem teljesen csak a popkultúra privilégiuma, nem feltétlenül egy "lenézendő alkalmi hóbort", akár eszköz is lehet egy jó művész kezében egy megfelelő időszakban arra, hogy kifejezze saját magát és a külvilág viszonyát, és akár esztétikai vagy éppen nem-esztétikai tapasztalatot nyújtson a kortárs "magasművészet" jelenkori kérdéseire.  

 

Tv / No Tv

 

(Bár magas lóról nézve egy macska is hangyának tűnhet, Marque Cornblatt transz-humán robotjai semmiképp! :)) 

 

Magnet of the Mind
 
 

Self-Portrait - Child of the Comet

 

 

Grace

 

 

Self Portrait - Amber Waves 

 

 

Aki még nézelődni szeretne, annak ajánlom a művész oldalait:

Marque Cornblatt hivatalos honlapja

The MediaSapien blog

süti beállítások módosítása