Nyugatabbra elterjedtebb szokás a muzeális értékű hangfelvételek restaurálása, és online közzététele. Általam legismertebb ezek közül a Cylinder Preservation and Digitization Project, a Kaliforniai Egyetem honlapja, ahol külön adatbázisokban lehet kutatni az ősi hangfelvételek között, de akár rádión is hallgathatod az ősi „celebek”, mint Thomas A. Edison, Theodore Roosevelt, vagy Sarah Bernhardt hangját. 
Örömmel értesültem arról, hogy Magyarországon még az év elején egy hasonló vállalkozás keretében tette mindenki számára meghallgathatóvá az Országos Széchenyi Könyvtár Zeneműtára Kossuth Lajos hangját, egyben a magyar hangrögzítés első online módon is közzétett audio-dokumentumát!
Te is meghallgathatod: itt.
Kossuth Lajos arcképe 1890-ből
Kossuth Lajos arcképe 1890-ből
 
Örülök annak, hogy a Cylinder Preservation and Digitization névtelenségben maradt nótázói, Sajó Izsó, Delley Emil, és a városligeti Vágó Géza kikiáltó mellett végre egy ismertebb 19. századi, kultikus figura hangja is eljutott füleimhez! :D Üröm az örömben, hogy számomra a henger zaja túlságosan elnyomta a „nagy magyar” hangot, alig értettem néhány szót. Csendben azért megjegyzem: lehet, hogy csak én vagyok süket. :)
süti beállítások módosítása