Dishonored

2012.10.18. 23:41

Néhány hónappal ezelőtt írtam egy cikket a Bethesda által fejlesztett megjelentetett (Arkane Studió a fejlesztő) Dishonored névre hallgató játékról. Akkor még csupán egy előzetes és néhány kép volt a játékról, ám azóta már a boltok polcaira került játékról be tudok mutatni néhány újabb érdekességet. 
Annyi bizonyos, ez a játék talán az első olyan belső nézetes akció "rpg", amely masszívan épít a játékos találékonyságára. Noha mind életerőnk, mind pedig a "manánk" véges mennyiségű, ám a képességek sokasága mégsem okoz tobzódást. Mindegyik jól használható, úgyszólván, bármely szituációban. 
Ennek megfelelően vagy csendben, titokban, "láthatatlan" árnyként teljesítjük be bosszúnkat, vagy pedig önjelölt igazságosztóként, kegyetlen brutalitással mutatjuk meg a korrupt városnak, hogy milyen hátrányokat jelent a bűn mocsarában eltévedni. De ez csupán két út, melyen végig haladhatunk. 

A képre kattintva megnézhetjük a játék honlapját, hogy aztán rabul ejtsen, annak meglehetősen komor és brutális világa

A legalapvetőbb képesség a "Blink", amivel egy szempillantás alatt bárhova teleportálhatunk, két feltétele, hogy legyen elég manánk és lássuk az elérni kívánt helyszínt.
Bár nekem legjobban a "Possession" tetszett, vagyis mások teste fölötti hatalomátvétel. Ilyenkor belekerülünk egy másik testbe. Ez lehet egy patkány, kutya, hal, de akár egy másik személy is, így nem nehéz belátni, mily előnyös képességről is van szó. Ráadásul a fizika törvényeivel ellentétben, ilyenkor a saját testünk, valamint teljes felszerelésünk bele kerül az átvett testbe, tehát, amikor "kiugrunk", mindenünk meg van. Nem is beszélve az időmegállító képességről, ami úgymond hab a tortán. Ám ez csupán egy rövid ízelítő a lehetőségek meglehetősen sokszínű tárházából. 

Széllökés - a képpel ellentétben, még akár arra is jó, hogy egy-egy likvidálandó személyt átlökjünk a korláton - előnyeit nem kell ecsetelni


Ha igazán jól végezzük a dolgunkat, akkor a célszemélyek kedélyesen csevegnek, egészen az utolsó pillanatig

Ha megszorulunk, akár egy seregnyi segítőt is hívhatunk az oldalunkra

Készüljön fel mindenki, aki elkezdi a játékot, mert ez a világ meglehetősen más, mint a miénk, nagyon sok szempontból


A végére pedig egy kis "oktató" videó arról, hogy milyen is egy igazi orvgyilkos, amilyet a játék hangulata megkíván. Igaz, nem kötelező követni. A megalkotott város ugyan is számolatlan helyszínt, aktív mellék és főszereplőt kínál, így egy-egy küldetést rengeteg módon lehet  véghezvinni. 

Ha pedig valaki egy kis interaktív élményre vágyik az látogasson el erre a honlapra
Vagy ha még több látványra éhes, akkor nézze meg a cég Youtube csatornáján a játékról készült videókat!