Számos bejegyzéscímen gondolkoztam, olyanon, mint pl. Prince of Luffia vagy Ahriman gőzölgő csápjai, esetleg Dahaka mechanikus trutyija, végül maradtam ennél a bevált ezeregyéjszaka dolognál, mégha itt az "ezeregyéjszaka" feelinget az új Prince of Persia játékban a Sand of Time első szériadarabjához vagy a legelső herceges játékokhoz mérten csak korlátozott mértékben tapasztalhatjuk... Ennél már csak az vészesebb, hogy ennek a játéknak egyes háttérvilágairól, nem is egy orientalista blogon születik bejegyzés, hanem egy steampunk oldalon :D, fölöttébb aggodalmakra adhat okot, hogy e 2008. decemberben kiadott játék után igen nehéz megválaszolni, hogy Perzsia kanadai hercegét milyen fantáziavilágba is sorolhatjuk... :D
 
Számos bejegyzéscímen gondolkoztam, olyanon, mint pl. Prince of Luffia vagy Ahriman gőzölgő csápjai, esetleg Dahaka mechanikus trutyija, végül maradtam ennél a bevált ezeregyéjszaka dolognál, mégha itt az "ezeregyéjszaka" feelinget az új Prince of Persia játékban a Sand of Time első szériadarabjához vagy a legelső herceges játékokhoz mérten csak korlátozott mértékben tapasztalhatjuk... Ennél már csak az vészesebb, hogy ennek a játéknak egyes háttérvilágairól, nem is egy orientalista blogon születik bejegyzés, hanem egy steampunk oldalon :D, fölöttébb aggodalmakra adhat okot, hogy e 2008. decemberben kiadott játék után igen nehéz megválaszolni, hogy Perzsia kanadai hercegét milyen fantáziavilágba is sorolhatjuk... :D
 
Egyszer volt hol nem volt, volt egyszer már a Warrior Withinben (aki nem tudná ez volt imádott hercegünk újraéledésének második (ó)pusza), egy ilyen helyszín, hogy Mechanical Pit. Ki ne emlékezne (mármint, aki játszott vele), hogy hogyan is ugrodtunk a lomha gólemek nyakába, miközben menekültünk a "visszafelebeszélő" Dahaka rusnya csápjaitól, és falról kardoztuk le  a bombává pukkadó kardfogú tigriseket, meg küzdöttünk a láthatatlan nindzsanőkkel... Aki erre nemmel felel, annak íme egy kis hercegi clockwork:
 
 
Ezután talán nem véletlen, hogy igaz a legújabb herceg ugyan stílusában (és modorában) csak árnyéka önmagának, azért ő is jár mindenféle steampunkosabb helyeken. Itt is érdemes figyelni a "beszélő" neveket, mint a Machinery Ground, vagy a Construction Yard. És ezúttal a herceg nemcsak a forgatható ketyerékkel, fogaskerekkel és fogantyúkkal ismerkedik, hanem betekintést kap a léghajózás aranykorába :), találkozik képzeletet felülmúló hőlégballonokkal,  és majomként ugrál el néhány posztapokaliptikus propeller mellett... (ki tudja, tán I. Szulejmán Zeppelinjéről esett le hajdan?) :D
 
 
A félreértések elkerülése végett, azért a legújabb Prince of Persia még mindig nem egy steampunk játék, csak a fantáziavilágába steampunk elemek is vegyültek. Akit mégis érdekel, hogy milyen valójában:
 
 
Annyit infót azért megelőlegezek, hogy ez egy igazi női játék, mármint nem igazán lehet benne meghalni, nem fröcsög a vér, elég lassú az üteme, és sajnos egy Prince of Persiától szokatlanul túl kevés a csapda. :S Tehát aki már lassan húsz éve epekedik hősünk iránt, (mint jómagam), lehet, hogy nem örül majd az újításoknak, de valljuk be ezek a steampunkos hátterek igen jól sikerültek, de ahogy néhány fórum-hozzászólásban is szerepel: több már ebben a japán, mint a kanadai perzsa.

Szerző: automaton_aliza

Címkék: játék