Miután Alice megjárta Csodaországot, felcseperedvén egy elmegyógyintézetben kötött ki. Szülei ugyanis meghaltak egy tűzvészben, s a lány önmagát okolja a halálukért. Egy szokásos rémálmokkal teli éjszakán viszont visszakerül Csodaországba, ahol már semmi sem olyan, mint korábban volt: a gonosz Szív Királynőelnyomás alatt tart mindenkit és naná, hogy csak Alice tudja megdönteni a rémuralmát. Hű segédei az örökké vigyorgó Fakutya és egy jó éles konyhakés...

A 2000-ben piacra dobott számítógépes játékban Csodaország minden jól ismert figurája visszaköszön, viszont a lány elméjével párhuzamosan a fantáziavilág sötétebb, szereplői pedig egytől-egyig betegek.

A látvány jobbára a "timburton-ös" kategóriába sorolható, ám most mindennél jobban érdekelnek bennünket a steampunk-elemek. Ahogy Alice egyre mélyebbre merészkedik a féregszerű nyúlványokkal összemaszatolt világban, hatalmas gyártósorokon, kohókon kell átküzdenie magát, amelyeket - többek között - gőzmeghajtású robotszörnyetegek őriznek.

S ha ez nem lenne elég: az újraértelmezett Kalapos klasszikus, gonosz tudósos kísérletei során Csodaország kedves állatkáit alakítja át félig jószág-félig gép teremtményekké.

Az imdb állítása szerint film készül a játékból (érdekes lenne - nagyjából egy időben jönne ki Tim Burton Alice-feldolgozásával), sőt, akár a polcunkra is tehetjük ezeket a szimpatikus betegségeket.